LINK Arkitektur ansætter ny tegnestuechef og segmentschef for Erhverv

Nina Bang

LINK Arkitektur ansætter ny tegnestuechef og segmentschef for Erhverv

2020-11-30

1. december tiltræder arkitekt og cand.polyt. Nina Bang LINK Arkitektur som chef af den skandinaviske arkitektvirksomheds tegnestue i København, samt som chef for erhvervssegmentet i København. Ansættelsen er en del af LINK Arkitekturs strategiske oprustning i hovedstaden.

I efteråret 2016 opkøbte LINK Arkitektur aarhus arkitekterne for dermed at etablere sig i Danmark. Siden da har arkitektvirksomhedens tegnestue i København oprustet med ansættelsen af bl.a. segmentchef for Bolig, Kristina Jordt Adsersen, og kreativ chef, Kenneth Warnke.

Med den aktuelle tilgang af Nina Bang, som ny segmentchef for Erhverv i København, står LINK stærkt rustet til yderligere konsolidering og udvikling på det østdanske marked. Her vil hun sammen med direktør for Erhverv hos LINK i Danmark, Søren Byriel, styrke både synligheden og fagligheden.

- Det er et scoop for os at få så dygtig og erfaren en arkitekt og leder ombord i København. Udover sit faglige og kommercielle fokus på erhvervsmarkedet, skal Nina være vores ansigt udadtil og medvirke til at profilere LINK endnu stærkere i hovedstadsområdet, siger Kirsten Anker Sørensen, koncernchef i LINK Arkitektur.

Nina Bang kommer til LINK fra en partnerstilling i arkitektvirksomheden Årstiderne Arkitekter.

- Jeg er virkelig stolt og glad over denne mulighed for at blive en del af et dynamisk københavnerkontor på vej frem – og samtidig en skandinavisk koncern med en meget stor kapacitet og en enorm vidensbank af kompetencer og erfaring. Jeg har en stor lyst til at dreje på de store tandhjul igen, dér hvor alle beslutninger og indsatser virkelig kan rykke os. Jeg er et udpræget udviklingsmenneske, der elsker nytænkning og fremdrift, siger Nina Bang.

Med tilknytningen af Nina Bang bliver LINK Arkitektur endnu mere offensive inden for erhvervssegmentet i Østsjælland. Ikke mindst udviklingen inden for commercial design, mixed use, byudvikling gennem retail samt fremtidens kontorliv efter corona udgør spændende fokusområder i de kommende år.

Læs mere om LINK Arkitektur på www.linkarkitektur.dk

Blandt de senere år mest markante erhvervsprojekter fra LINK Arkitektur i Danmark kan nævnes:

• Opførsel af Nordfløjen på Rigshospitalet
  • Nyt hotel for Guldsmeden på Esplanaden