LINK er valgt som arkitekt på ny boligentreprise til 165 millioner kroner

Visualisering: LINK Arkitektur

LINK er valgt som arkitekt på ny boligentreprise til 165 millioner kroner

2020-10-29

Core Property Management har til Core Bolig X erhvervet et byggefelt i Høje Taastrup C hvor der skal opføres 101 lejeboliger, og har valgt LINK Arkitektur som samarbejdspartner.

LINK er valgt som arkitekt på ny boligentreprise på et byggefelt på 8.400 kvm i den nye bydel Høje Taastrup C. Bydelen ligger tæt på København med god infrastruktur og i tilknytning til trafikale knudepunkter. Byggefeltet inkluderer 101 lejeboliger fordelt i en karrebebyggelse hvor begreberne hjemlighed og fælless­kab, er med til at give bygningen sit særlige arkitektoniske karakteristika.

-«Vi glæder os til at gå igang med dette spændende projekt – her har vi indarbejdet fælles tagterrasser og opholdsnicher, hvor det nære nabofælleskab kan opstå. Tryghed og social bæredygtighed er et gennemgående tema for både boliger og gårdrum. Ligeledes har vi haft fokus på at opnå en menneskevenlig skala ved at indarbejde facadefremryk, varierende taghøjder og indbydende kantzoner»

- siger Kristina Jordt Adsersen, segmentchef for Bolig hos LINK Arkitektur.

Byggefeltet matcher en af tidens tendenser, idet det primært henvender sig til seniorpublikummet, 50+. Målgruppen er typisk mennesker, der downsizer og sælger deres villa eller rækkehus.

LINK Arkitektur arbejder for totalentreprenør Dansk Boligbyg i samarbejde med rådgivende ingeniører hos Oluf Jørgensen AS.

-”Vi har arbejdet med mange arkitekthuse, og LINK Arkitektur har været dygtige til at forstå og udforme vores ønsker til funktionalitet og fremtoning”, siger direktør John Bødker hos bygherre Core Property Management.

I maj 2019 købte Core Property Management til Core Bolig IX også byggefeltet A12 med 10.000 kvm byggeret i Høje Taastrup C. Hele området i Høje Taastrup C omfatter nybyggeri af 117.000 kvm boliger, 107.000 kvm erhverv samt p-hus på 18.500 kvm og offentligt byggeri på 19.500 kvm.

Kristina Jordt Adsersen
Segmentchef Bolig, Arkitekt MAA / Cand.arch.
kja@linkarkitektur.dk