International arkitekturpris til LINK Landskab - test

Aker Brygge

International arkitekturpris til LINK Landskab

LINK Landskab er blevet kåret som vinder af ”WAN Waterfront Award 2016”. Prisen tildeles for LINK Landskabs arbejde med omdannelsen af havnepromenaden Aker Brygge i det centrale Oslo. Projektet er en revitalisering af hele havnepromenaden og det omkringliggende område, hvor byrum og havnefront er blevet gentænkt og omdannet.

LINK Landskab har været ansvarlig for udformning af masterplan samt design af uderum og pladser. Projektet har bidraget til at Aker Brygge er blevet en ny pulserende bydel med et spirende by- og handelsliv, og juryen fremhæver, hvordan et enkelt, men stærkt koncept har styrket områdets identitet, skabt en stærkere forbindelse til vandet og øget social interaktion mellem områdets brugere.

Leder af LINK Landskab Anne Pia Møllenhus udtrykker taknemlighed for prisen og siger, at hun er stolt af sine dygtige kolleger samt udviklingsselskabet Norwegian Property, der også har spillet en aktiv rolle i arbejdet med programmering og design.

Læs mere om projektet og juryens begrundelse her:

Worldarchitecturenews.com

World Architecture News uddeler hvert år internationale priser i 22 kategorier, herunder WAN Waterfront Award. Med priserne søger World Architecture News at fremhæve de bedste udførte projekter inden for arkitektur og landskabsarkitektur gennem de seneste fem år. Juryen består af anerkendte fagfolk fra flere lande.

Årets jury for WAN Waterfront Award består af:

• Bryan Avery MBE, Leder af Avery Associates Architects
  • Richard Coutts, medstifter af Baca Architects Ltd